Тим Трасхформерс из Гимназије из Смедеревске Паланке стао је на победничко постоље другог СТЕ(А)М изазова у Србији, с обзиром на то да су осмислили решење за проблем неправилног одлагања отпада у школском дворишту кроз иновативан и интерактиван приступ рециклажи. Њихово решење заснива се на “Смарт Бин” паметној канти, која кроз занимљив дизајн и интерактивне елементе мотивише ученике да правилно одлажу отпад.

Учесницима је честитала и министарка заштите животне средине Сара Павков.

Мешу победницима другог СТЕ(А)М изазова, поред паланачких гимназијалаца, су и РеПЕТ3Д из Техничке школе Пирот, Смартанци из Техничке школе Раде Металац из Лесковца и Гимназија еко тим (ГЕТ) из Гимназије Врњачка Бања.

Њихова решења за примену науке, технологије, инжењерства, уметности и математике, односно СТЕ(А)М дисциплина, за решавање локалних проблема, одабрана су као најбоља у конкуренцији осам тимова у финалу овог такмичења које је одржано у Палати Науке у Београду.

СТЕ(А)М изазов је организовао Програм Уједињених нација за развој (УНДП), у партнерству са Министарством просвете и Фондацијом Петља.

Тим РеПЕТ3Д из Пирота осмислио је решење за смањење пластичног отпада и подстицање одрживог коришћења ресурса. Решење обухвата систем за прикупљање ПЕТ амбалаже, њену прераду у пластични филамент, који се затим користи за 3Д штампу у образовне и практичне сврхе.

Тим Смартанци из Лесковца осмислио је иновативан начин за повећање енергетске ефикасности и смањење непотребне потрошње електричне енергије кроз примену паметног уличног осветљења. Ово решење заснива се на сензорима покрета и светлости, које аутоматски прилагођава интензитет светла у зависности од окружења.

Гимназија еко тим (ГЕТ) из Врњачке Бање одлучио се да унапреди туристичку понуду кроз мапирање и обележавање постојећих стаза за бициклизам, брзо ходање, трчање и шетњу у околини Врњачке Бање, креирањем интерактивне апликације која ће омогућити корисницима да открију нове руте и добију информације о њиховој дужини, тежини савладавања, местима за одмор, изворима воде, као и о локалној флори и фауни.

Конкурс је био расписан у октобру 2024. године, на њега се пријавио укупно 31 школски тим који су, уз подршку наставника, идентификовали проблем у својим локалним срединама и за његово решавање осмислили иновативна решења која се базирају на употреби података и примени СТЕ(А)М дисциплина, као и технологија попут вештачке интелигенције, интернета ствари (ИоТ), блокчејна и роботике.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here