Почетак септембра сваке године доноси нешто ново, а ове године највише новина је у области просвете и саобраћаја.
Када је школа у питању, прва радна седмица биће тематска, теме ће бирати и ученици и наставници и зависиће од узраста ученика и креативности самих наставника. Спектар тема може бити различит, од тога шта значи школа, другарство, шта је активна борба против насиља, препознавање насилника….
Током друге седмице, процењиваће се ниво дотадашњег стеченог знања, али без оцењивања. Циљ тих процена јесте да дете само себи постави задатке како даље да напредује.
Од 1. септембра почиње пилот пројекат који подразумева да у 120 одељења основних и средњих школа ученици имају час физичког сваког радног дана. Од септембра наредне године требало би да се тај пилот пројекат прошири на све школе у Србији.
Такође, у свим школама почеће да функционише софтвер којим ће се пратити физичко стање деце како би се унапредило њихово здравствено стање. Софтвер ће садржати и обрађивати податке о физичком развоју и моторичким способностима ученика и препоручиваће учитељима и предметним наставницима физичког, али и родитељима, које вежбе би деца требало да раде и у школи и код куће ради побољшања физичког здравља.
Од петка ће у свакој школи у Србији бити полицајац пре, за време трајања наставе и након окончања часова у обе смене, а осим у школским двориштима, полицијске патроле биће појачане у близини школа, контролисаће и регулисаће безбедност саобраћаја.
Када је реч о саобраћају, на српским друмовима од 1. септембра важиће нова правила: бахати и несавесни возачи могу да остану без аутомобила, полицајац ће на униформи носити камеру, за воланом камиона неће бити реткост млад возач од 18 година, а нови Закон о безбедности саобраћаја доноси и новине које се тичу електричних тротинета.
Измена која ће највише погодити бахате возаче, склоне прекршајима, јесте могућност да им полиција прво привремено, а онда после правоснажне пресуде и трајно, одузме возило. С обзиром на то да је на друмовима превише силеџија у добрим аутомобилима које ниједна новчана казна неће спречити да наставе да дивљају, сада ће добро размислити, јер уколико у року од две године буду ухваћени трећи пут да су починили неки од прекршаја, полиција има право да им прво привремено одузме возило до правоснажности пресуде, а уколико пресуда буде осуђујућа, возило остаје трајно у власништву државе.
Од 1. септембра саобраћајна полиција почиње са употребом камера за униформе. Циљ увођења ових камера је већа транспарентност у раду, повећање безбедности грађана и службеника полиције, спречавање злоупотреба и корупције. Камере ће за сада користити саобраћајни полицајци на ауто-путу кроз Београд и „пресретачи“ широм земље.
И још једна, непријатна новина, чека грађане од петка, када престаје да важи договор Народне банке Србије и приватних банака о замрзавању цена накнада и провизија. То значи да ће банке моћи, и извесно је да хоће, да повећају цене услуга као што је онлајн плаћање и одржавање рачуна.