На питање шта доводи до пораста насиља у друштву још није дат одговор, па ни на оно које се тиче вршњачког насиља. Одговор, међутим, постоји када је реч о превенцији насиља међу школском децом. Или се бар настоји одговорити на нека од питања која се роје посебно у ситуацијама када се оно догоди.
Ресорно, Министарство просвете, посвећено је тој теми на различите начине. Брза и правовремена интервенција од изузетне је важности и она подразумева поступање по протоколу, односно по правилнику поступања у ситуацијама насиља, злостављања и занемаривања.
Стручњаци упозоравају да се вршњачко насиље не дешава у школама зато што га школе продукују, већ зато што је оно промовисано и кроз медије и кроз друштвени контекст у којем је неретно и афирмисано. Зато је на школи да ради на превенцији насиља и да формира јак вредносни систем. У „дигитално“ време и верме „паметних“ телефона не треба занемарити ни софтверска решења којима се, као алатом, служе и држава и ресорне институције у борби којом се настоји заштитити дете од било ког и сваког облика насиља.
Међуресорна комуникација различитих институција је изузетно важна, јер се насиље не може посматрати изоловано, а међу њима су скупштински Одбор за права детета, Група за превентивни рад и заштиту од насиља и дискриминације у Министарству просвете, центри за социјални рад, Институт за ментално здравље.