Време пуно изазова, као што је ово наше, подразумева изналажење различитих облика и начина како би се обезбедило квалитетно образовање свој деци и младима и то под једнаким условима. Право на образовање је, као што је и законима загарантовано, универзално људско право, ратификовано и међународним правним актима и Уставом Србије. Један од тих начина је и инклузивно образовање које се у нашој земљи посматра као процес који одговара на различите потребе све деце, младих и одраслих, кроз континуирано повећање учешћа у учењу и прогресивно смањивање искључености из образовања.
Дефиниција каже да је инклузивно образовање темељ за друштво у којем свако дете има једнаку шансу да учи, расте и доприноси заједници.
А како је то објављено на Платформи „Чувам те“, током 15 година примене инклузивног концепта у образовању у нашој земљи, постигнути су значајни кораци у стварању толерантнијег, солидарнијег и праведнијег друштва. Постигнуто је, поред осталог, то да више од 20.000 ученика у редовним школама сада учи према индивидуалним плановима, да су уведени иновативни механизми за подршку образовно-васпитним установама – саветници и спољни сарадници за инклузивно образовање, да је отворено 13 ресурсних центара који ученицима обезбеђују приступ асистивним технологијама и да је ангажовано 280 педагошких асистената за децу ромске националности.
Инклузивно образовање је стратешки циљ Србије, јер само кроз правичан приступ образовању можемо градити снажан људски капитал за будућност. Овај приступ подстиче толеранцију и социјалну кохезију, припремајући будуће генерације да граде заједницу засновану на једнакости и разумевању.