Након успостављања јединственог Контакт центра за питања грађана у вези са коришћењем средстава из Алиментационог фонда, Министарство за бригу о породици и демографију успоставило је дигиталног асистента на сајту Mинистарства на адреси www.minbpd.gov.rs. Овај асистент заснован је на вештачкој интелигенцији, пружа корисницима одговоре у вези са остваривањем права на привремено издржавање из Фонда. Виртуелни асистент се покреће кликом на иконицу у доњем десном углу.
Виртуелни асистент доступан је 24 сата сваког дана у недељи, пружа корисницима основне податке и води их кроз процедуру. На овај начин знатно се убрзава процес проналажења потребних информација и олакшава грађанима, рекла је ресорна министарка Јелена Жарић Ковачевић.
Она је подсетила да је Контакт центар Министарства за бригу о породици и демографију, доступан на броју 011 7455 399, успостављен у првим данима усвајања Закона о остваривању права из Алиментационог фонда, чак пре његовог ступања на снагу, како би јавност била што боље обавештена о свему што се односи на овај државни механизам чији је циљ заштита деце која су изложена економском насиљу од стране несавесних родитеља.
Министарству се посредством Контакт центра обратило око 1.300 људи, док је путем електронске поште одговорено на готово 300 питања који су пристигли на мејл alimentacioni.fond@minbpd.gov.rs.
Оператери Министарства, који су на располагању корисницима сваким радним даном од 8 до 15 сати, обавили су на неколико стотина разговора са корисницима на тему Алиментационог фонда.